• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • Інформація для батьків

/Files/images/13А.jpg

Набрав чинності наказ МОЗ України, яким скасовано неактуальні форми первинної облікової документації. Серед них — Медична карта дитини (для дошкільного та загальноосвітнього навчальних закладів).

Чому скасували і як буде далі?

Перелік форм первинної облікової документації та інструкцій щодо їх заповнення, що втрачають чинність, наведено в додатку до наказу МОЗ України «Про внесення змін до деяких наказів Міністерства охорони здоров’я України» від 26.01.2018 № 157 (набрав чинності 13.03.2018).

Джерело: https://www.pedrada.com.ua/article/2171-pro-medichnu-kartu-ditini-korotko-nepotrbnautm_source=letter&utm_medium=letternews&utm_campaign=letternews_rnvp_030418&error=1

Форма № 026/о «Медична карта дитини (для дошкільного та загальноосвітнього навчальних закладів)» втратила чинність (згідно з пунктом 2 Переліку). Форма № 026/о та Інструкція щодо її заповнення затверджена наказом МОЗ України «Про затвердження форм первинної облікової документації та інструкцій щодо їх заповнення, що використовуються у закладах охорони здоров’я, які надають амбулаторно-поліклінічну та стаціонарну допомогу населенню, незалежно від підпорядкування та форми власності» від 29.05.2013 № 435.

Чому скасували Медичну карту дитини

Медики щороку заповнювали бл. 1 млн медкарток дитини для прийняття у заклади дошкільної та загальної середньої освіти. Документ на 8 сторінок заповнювали від руки і зберігали у закладах освіти. Одначе така практика зберігання персональних медичних даних суперечить законодавству, оскільки заклади освіти не мають ліцензії на медичну практику. Усі дані про дитину мають зберігатися у лікаря, якого обрали її батьки, підписавши відповідну декларацію. Зауважте! З 13.03.2018 для вступу до закладу дошкільної чи загальної середньої освіти Медична карта дитини непотрібна Форма № 026/о недійсна, тож батьки не зобов’язані надавати цей документ у заклад освіти

Медична карта дитини (форма № 026/о) Це довідка, що: заповнювали на кожну дитину, яка перебувала в закладі освіти характеризувала стан здоров’я та лікувально-профілактичні заходи, що проводили у період перебування дитини в закладі. За Інструкцією щодо заповнення форми первинної облікової документації № 026/о «Медична карта дитини (для дошкільного та загальноосвітнього навчальних закладів)

Яку роль відігравала Медична карта дитини у дошкільній освіті Примірне положення про підготовку дітей на педіатричній дільниці до відвідування дошкільного та шкільного загальноосвітнього навчального закладу, затв. наказом МОЗ України «Про удосконалення амбулаторно-поліклінічної допомоги дітям в Україні» від 29.11.2002 № 434 визначає перелік медичної документації для зарахування дітей до дошкільних закладів: форма № 026/о з висновками про стан здоров’я дитини і рекомендаціями щодо подальшого спостереження за дитиною, про профілактичні щеплення (ф. № 063/о) дані лабораторних досліджень. Санітарний регламент для дошкільних навчальних закладів, який МОЗ затвердило наказом від 24.03.2016 № 234, наразі визначає таке: перед зарахуванням дитини до дошкільного навчального закладу у закладі охорони здоров’я за місцем спостереження дитини повинні бути проведені заходи з її підготовки до перебування в організованому дитячому колективі, а саме: – проведення оцінки стану фізичного та психічного розвитку

– медичне обстеження спеціалістами, визначеними у формі первинної облікової документації № 026/о «Медична карта дитини (для дошкільного та загальноосвітнього навчальних закладів)», та за показаннями іншими спеціалістами.

За необхідності — санація ротової порожнини та носоглотки, корекція порушення зору, оздоровчі, диспансерні та інші необхідні заходи (п. 2 розділу ХІ) при прийманні дитини до дошкільного навчального закладу обов’язково подається медична довідка про стан здоров’я дитини, яка заповнюється лікарем центру первинної медико-санітарної допомоги на кожну дитину у присутності батьків за формою № 026/о з висновком лікаря про те, що дитина може відвідувати дошкільний навчальний заклад (п. 2 розділу ХІ).

Що буде далі з медичним оглядом дітей

У порядку огляду дітей для прийому до закладів освіти відбудуться зміни. МОЗ планує: привести склад скринінгів для дітей до науково обґрунтованого рівня та традиційного для цивілізованих країн обсягу відкрити можливості проводити огляд сімейним лікарем або педіатром із залученням спеціалістів за умови реальної необхідності уніфікувати форми амбулаторних карт та узгодити з процесами комп’ютеризації. Зрештою, залишать один вид амбулаторної карти, що враховуватиме особливості надання медичної допомоги дорослим та дітям.

Поради батькам п'ятикласників

1. Якщо Вас щось турбує в поведінці дитини, якомога швидше зустріньтеся і обговоріть це із класним керівником, шкільним психологом.

2. Якщо в родині відбулися події, що вплинули на психологічний стан дитини, повідомте про це класного керівника. Саме зміни в сімейному житті часто пояснюють раптові зміни в поведінці дітей.

3. Цікавтеся шкільними справами, обговорюйте складні ситуації, разом шукайте вихід із конфліктів.

4. Допоможіть дитині вивчити імена нових учителів, запропонуйте описати їх, виділити якісь особливі риси.

5. Порадьте дитині в складних ситуаціях звертатися за порадою до класного керівника, шкільного психолога.

6. Привчайте дитину до самостійності поступово: вона має сама збирати портфель, телефонувати однокласникам і питати про уроки тощо. Не слід відразу послаблювати контроль за навчальною діяльністю, якщо в період навчання в початковій школі вона звикла до контролю з вашого боку.

7. Основними помічниками у складних ситуаціях є терпіння, увага, розуміння.

8. Не обмежуйте свій інтерес звичайним питанням типу: «Як пройшов твій день у школі?». Кожного тижня вибирайте час, вільний від домашніх справ, і уважно розмовляйте з дитиною про школу. Запам'ятовуйте окремі імена, події та деталі, про які дитина вам повідомляє, використовуйте їх надалі для того, щоб починати подібні розмови про школу. Не пов'язуйте оцінки за успішність дитини зі своєю системою покарань і заохочень.

9. Ваша дитина має оцінювати свою гарну успішність як нагороду, а неуспішність - як покарання. Якщо у дитини навчання йде добре, проявляйте частіше свою радість. Висловлюйте заклопотаність, якщо у дитини не все добре в школі. Постарайтеся наскільки можливо, не встановлювати покарань і заохочень вони можуть привести до емоційних проблем.

10. Допомагайте дитині виконувати домашні завдання, але не робіть їх самі. Продемонструйте інтерес до цих завдань. Якщо дитина звертається до вас з питаннями, пов'язаними з домашніми завданнями, допоможіть їй знайти відповіді самостійно, а не підказуйте їх. Допоможіть дитині відчути інтерес до того, що викладають у школі.

11. З'ясуйте, що взагалі цікавить вашу дитину, а потім встановіть зв'язок між його інтересами і предметами, що вивчаються в школі. Наприклад, любов дитини до фільмів можна перетворити на прагнення читати книги, подарувавши книгу, по якій поставлений фільм. Шукайте будь-які можливості, щоб дитина могла застосувати свої знання, отримані в школі, в домашній діяльності. Наприклад, доручіть їй розрахувати необхідну кількість продуктів для приготування їжі або необхідну кількість фарби, щоб пофарбувати певну поверхню.

12. Особливі зусилля прикладайте для того, щоб підтримати спокійну та стабільну атмосферу в домі, коли в житті дитини відбуваються зміни. Намагайтеся уникнути великих змін чи порушень в домашній атмосфері. Спокій домашнього життя допоможе дитині більш ефективно вирішувати проблеми в школі.

БАТЬКІВСЬКИЙ ВСЕОБУЧ НА 2017-18 Н. Р.

Тематика занять

5 клас

Заняття 1

Клас – не тільки учні, клас також батьки

Заняття 2

Адаптація дитини до навчання у 5 класі

Заняття 3

Мистецтво порозуміння. Мова рухів

Заняття 4

Життєві цінності. Виховання власним прикладом.

6 клас

Заняття 1

Основні типи сімейних стосунків. Модель сім’ї

Заняття 2

Функціональне та дисфункціональне виховання сім’ї

Заняття 3

Ролі батьків. Як ми розуміємо і виконуємо їх

Заняття 4

Обдарована дитина у школі і вдома

7 клас

Заняття 1

«Слухняні» і «неслухняні» діти»

Заняття 2

Розуміємо один одного. Заняття з елементами тренінгу

Заняття 3

Тривожні сигналиюСаморегуляція. Заняття з елементами тренінгу

Заняття 4

Психологічна травма.

8 клас

Заняття 1

Підлітковий вік.

Заняття 2

Конфлікт і спілкування

Заняття 3

Права дитини. Жорстоке поводження. Насильство у родині

Заняття 4

Дитяча агресія. Прояви та подолання

9 клас

Заняття 1

Здорова родина-здорова країна

Заняття 2

Превентивне виховання в сім’ї

Заняття 3

Виховання гендерної рівності в сім’ї

Заняття 4

Шкідливі звички. СНІД

Кiлькiсть переглядiв: 75

Коментарi